Jätevedet jätevesiviemärin vahvistetun toiminta-alueen ulkopuolella

Talventörröttäjän taustalla näkyy Paimionjoki.
  • Kiinteistön sijaitessa luokitellulla pohjavesialueella tai ranta-alueella (alle 100 m vesistöstä), on kiinteistön jätevesien käsittelyn pitänyt täyttää 31.10.2019 mennessä ympäristönsuojelulaissa ja hajajätevesiasetuksessa asetetut vaatimukset. Paimion kaupungin ympäristönsuojelumääräyksissä on annettu tarkempia määräyksiä jätevesijärjestelmän sijainnista, jätevesien johtamisesta ja puhdistusvaatimuksista herkillä alueilla.

Pohjavesi- tai ranta-alueella sijaitsevan kiinteistön omistaja voi hakea poikkeusta kunnan ympäristönsuojeluviranomaiselta jätevesien puhdistusvaatimuksista. Poikkeaminen on tarkoitettu vain erikoistapauksiin.

• Kiinteistölle on myönnetty rakennuslupa vuonna 2004 tai sen jälkeen
    • Kiinteistö liitetään viemäriverkostoon
    • Kiinteistöllä on säädökset täyttävä jätevesijärjestelmä
    • Kiinteistönomistaja/omistajat ovat syntyneet ennen 9.3.1943 ja asuvat kiinteistöllä vakituisesti
    • Kiinteistöllä on vain kantovesi ja kuivakäymälä

Kiinteistön jätevesijärjestelmästä ei kuitenkaan saa missään tilanteessa aiheutua haittaa tai ympäristön pilaantumista tai sen vaaraa.